21 Mart 2015 Cumartesi

MİLLÎ EĞİTİM BAKANINA ve BAKANLARA AÇIK MEKTUP Abdullah Çağrı ELGÜN "EĞİTİME ÖNERİ"

MİLLÎ EĞİTİM  BAKANINA ve BAKANLARA AÇIK MEKTUP
Abdullah Çağrı ELGÜN
EĞİTİME ÖNERİ  
Eğer ülkenizi seviyorsanız eğer bu halkı seviyorsanız, bu millet evlatlarını hastalıklı toplum olmaktan sizler kurtarabilirsiniz.
Var mısınız dediklerimi uygulamaya?..
Hep birlikte yeni bir eğitim oluşturmaya?..
Var mısınız uykunuza kıymaya,
Rahatınıza dur demeye,
Yorulmamaya,
Dinlenmemeden yürümeğe karar vermeye?...
Var mısınız bu necip millete hizmete?!
Cevabınız   “Evet!”  ise millet sizi bekliyor.
Bahtınız açık, yolunuz aydınlık olsun…
TOPYEKÜN EĞİTİM:
Köy Kahvehaneleri,
Köy Kütüphaneleri,
Muhtar Evleri
Belediye Kültür Evleri, Siteleri,   
Halk Eğitim Merkezleri
Şehir tiyatro binaları, eğitim için seferber edilecektir. 
Millî Eğitim: Din Eğitimi (İslâm Dininin Güzellikleri), Türk Dili, Türk Tarihi, Türk Coğrafyası, Türk Halk Bilimi (Örf, âdet, gelenekler, değer yargıları, alışkanlıklarımız, (Sadaka Taşları, Diş Kirası, Misafir Ağırlama, Askıda Ekmek, Yitik Taşları, Kursak Yoklama, İmece Usulü Yardımlaşmalarımız, Oruca Direk Koyma, Ahilik Geleneği, Komşuluk İlişkileri, Cenaze Defnetme, Fiyat (Narh) Koyma, İstanbul Efendisi (Merkez Efendi, Sümbül Efendi), İlk Oruc, Hüda Verdi, Allah Verdi, Kuday Verdi Hoş Görüsü, Aşüre Ayı, Mesir Macunu, Misafirsiz Yemeklerin  Yenmediği Evler, Sigaralarda Ay Yıldızlı Bayrak Özlemi, Sandıklarda Türk Bayrakları Sevgisi, Yas Tutma,Acıları Paylaşma,  Hoş Görme Anlayışımız, Kin Tutmayan Alışkanlıklarımız, Düğünlerimiz, Töre ve Törenlerimiz,..vb değerlerimizle geleneklerimizi, yeniden yeniden halkımıza öğreteceğiz. Topyekün yeni bir eğitim seferberliği başlatacağız.  
Basın yayın ve televizyonlarda yansıtılan boy boy ahlâksızlıkların, kültür dejenerasyonunun yozlaşmasına bozulup kök salmasına müsade edilmemelidir. Olmuş bile olsa, haber değeri olmayan, her türdeki ahlâksızlık, cinayet, şiddet, özendirici, cezbedici, her türdeki alkol, sigara,…vb bağımlılık yapan alışkanlıklar basında ve görsel medyada yer almayacak, ekranlara ve gazete sutunlarında yansıtılmayacaktır. Kabahati yapanlar cezasını mahkemede verecektir. “Aşk-ı Memnu, Yalan Rüzgarı,  Doktorlar, Ezel, Hanımın Çiftliği, Eylül, Yaprak Dökümü, Aşk Tutulması, 12 Eylül Çatışması,…vb. ile gösteri, güldürü (Şov) yapmak adına, ahlâk dışı görüntülere ve halk ahlâkının bozulup yozlaştırılmasını yapılan dizi filmlerle kişilerin ve şirketlerin zenginleştirilmesi mantığına son verilecektir. Rütük herhalde bunun için vardır.(!?.)
Eğitimde yapılacak aşağıda belirtilen değişikliklerle Eğitim yaşının uzamasının önüne geçilecek. gençler, daha erken yaşlarda devletin verdiği teşvik ve hibe kredilerler, kendi işini kendi kurarak erkence yaşlarda hayata atılıp, evlenerek bu ahlâk dışı yaşantıların önüne geçilmiş olacaktır. Daha erken evliliklerin olmasıyla sokaklar, boş gezen üniversite mezunlarından kurtulacak, Devlet Baba işsize ya işini verecek; veya işsizlik parası ödeyerek vatandaşını mağdur; el açan durumuna düşürmeden ADİL ve HAKÇA paylaşımı gerçekleştirecektir.
AİLE SAĞLIĞI ve SAĞLAMLIĞI KORUNACAK ve DEVLETİN GÜVENCESİNDE BULUNACAKTIR. 
“Sağlam kafa sağlam vucutta bulunur.” Düturu ile SAĞLIK SİSTEMİ TAMAMEN PARASIZ ve VAKIFLARA DEVREDİLMİŞ olarak bağış ve gönüllülük esası ile yürütülecektir. Böylece bedeni sağlam, kafası sağlıklı kararlar veren nesiler yetiştirilecektir. Bugün, neredeyse % 50’ye dayanan BOŞANMALARIN da ÖNÜNE GEÇİLECEK, HALKIMIZ ÖZBENLİĞİNE DÖNEREK, YENİDEN KENDİNİ BULACAKTIR.
EĞİTİM NASIL OLACAK?
Eğitimin her kademesi kesinlikle PARASIZ OLACAK. Eğitim için gerekli bu maddî güç: bağışlar, eğitim vakıfları gönüllülük ilkesi, çalışanlar, emekli, memur, işçi, iş sahipleri, fabrikatörler ...vb. gibi kişilerden karşılanacaktır.  Herkesin bütçesine göre vereceği aidatlar, bağışlar; ve devletin eğitim seviyesine göre, bizzat vereceği kredi, burs gibi bugün de yaptığı katkılarla ADALETLİ BİR ŞEKİLDE dağıtılacaktır. Çalışkan öğrenciye  gösterdiği başarısı nispetince DERECESİNE GÖRE YAPACAĞI GERİ ÖDEMELİ ve GERİ ÖDEMESİZ BURS ve KIREDİLERLE gençlerimiz tahsillerini tamamlayacaktır.
Meslek edinme yaşı çok daha erken devrelere alınacak; gençlerimiz, lise yıllarında Mesleğe yönelmiş, meslek sahibi olmuş birer idealist, vatan evlatları olarak yetişeceklerdir. Bugünkü liseler yeniden düzenlenecektir.
Liselerdeki fazla yıllar, “ömür” denilen hayatı yaşamaya ve devam ettirebilme gücünü yakalamış: çağa, çağın hız ve süratini benimsemiş, uzağı gösterebilen HAYATA DÖNÜK bir eğitim verecektir. Günün, eğitim müfredatı değiştirilerek, eğitim yılı, Temel Eğitim (5 (İlk Yaş) +5+3+3+3) yıl şeklinde sınıflandırılacaktır. 
Günümüzde ortaokul son sınıflar ve lise yıllarında buluğ çağını (GEÇİŞ DÖNEMİ) yakalayan ve bu yılları sıkıntılı atlatan gençleri sokaklara, parklara, kahvehanelere, kırlara, bayırlara, kaçırarak enerjilerini buralarda uygunsuz buluşmalar, herkesin gözü önünde, aleni, öpüşüp sevişmeler yapma uygunsuzluğu ve başıboşluğuna düşürme zilletine son verilecektir. Gençler, yasak ilişkiler içerisinde, akranlarıyla veya kendinden kat kat büyük yaşlardaki kişilerle, medres veya jigola olarak gayri meşru hayata terk ve mecbur edilmeyecek, sarmaş dolaş banklara ve sokaklara bırakılmayacak; ve asla bu uygunsuz davranışlara fırsat vermeyecektir.
Türkiye’de yaklaşık olarak 2013 istatistiki rakamlara göre seksen bine yaklaşan nüfusun yüzde ellisi (49,8'ini) bayan yüzde ellisi ise (50,2;sini) erkektir. Atıl durumda olan bayanların hayata dönük çalıştırılması ile Türk ekonomisi de büyük bir canlılık kazanarak üretim yükselecek, tüketim azalacaktır. Bu konuda sihirbaz olmaya gerek yoktur. Kadınların hayata atılması ile Türkiye bir kat daha yükselecektir.
SOSYAL GÜVENLİK ve İŞ GARANTİSİ
İstisnasız her vatandaş, SOSYAL GÜVENLİK ŞEMSİYESİ ALTINDA DEVLETİN GARANTİSİNDE BULUNACAKTIR. (İş garantisi, işten çıkarıldığında sigorta garantisi, maaşını işe başlayana kadar bağlı bulunduğu sigorta ödeyecek, namerde değil; merde dahi muhtaç olmadan, başı dik, alnı açık sırtı pek, yaşama güvencesi ve DEVLETİNİN GARANTİSİ  altında bulunacaktır.)
Hastalandığında hiç bir üçret ödemeden, hastahanelerden yararlanacak istediği hastahanede, istediği doktora muayene olup ameliyat yaptıracaktır. Gerektiğinde bir refakatçisi ile yurt dışında tedavisini yaptırarak, bütün halkın, sağlığı, sağlamlığı ve sıhhati devletin garantisinde bulunacaktır.
1) Temel EĞİTİM Bilgilerİ:
İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5),  okul yıları: 5+3=8;            (EBY.5), 5+8=13
Eğitime beş yaşında başladığında, bu öğrenciye, beş yıl boyunca bir eğitim verilecek. Beş yılın üzerine ilave olarak üç yıllık bir eğitim daha verilecektir.
Bu Eğitim sonunda, öğrencinin yaşı on üç olarak ilköğretimi bitirmiş olacaktır. (Eğitime Başlama Yaşı: 5), (5+3) =8 yıllık eğitim 5+5+3=13 yıl Temel Bilgiler ilköğretim sonunda (Gencin Ortalama yaşı: 13’e gelmiş oluyor),

Verilecek Dersler: Türk Dili (Anadili), İslâm Dini, Millî Tarih, Millî Coğrafya, Komşularımız ve Genel Tarih, Genel Coğrafya Bilgileri )  tam anlamıyla öğretilmiş olacaktır.     Bu öğretim sonunda öğrencinin yaşı: 5, Eğitim Süresi: 5+3=8, Toplam Süreler İçindeki Yaşı (Ortalama): 13 olacaktır.
(Temel EĞİTİM  Bilgilerİ) ALARAK OKULUNU BİTİRMİŞ BİR ÖĞRENCİNİN YAŞI, on üç (13) OLACAKTIR.

Bu yaştan sonra ikinci kademe eğitime (Meslek Edindirme, 1)’e geçilecektir.
2)  Meslek Edindirme Bilgilerİ, 1 : 5+8=13;                 (EBY.5), 13+3=16
Meslek EdindirmeYE Başlama YaŞI, TAHMİNİ: (13)
Bu safhadaki eğitime on üç yaşında başlanıldığında, bu eğitime ilave olarak üç yılllık, bir eğitim sonunda: Temel Eğitim Bilgileri: 5(5+3=13) + ( Meslek Edindirme Bilgileri  5(5+3+3=16) ilave eğitimiyle birlikte,, toplam eğitim süresi ve kişinin ortalama yaşı: 16 olacaktır. 5+3+3=11 yıllık bir eğitim sonundaki ortalama yaş: 16 olmaktadır.

Temel Bilgiler ve Meslek Edindirme (Gencin ortalama yaşı tahminen: 5, (5+3+3) =16; Buradaki eğitim: 3+4+10=17; 3+5+10=18; ara verme, hastalık, sakatlık, olağanüstü bir durum ve sınıf tekrarı gibi ihtimallerle kişinin ortalama yaşı: 17 veya 18’e gelmiş olabilecektir.)
BÖYLECE, FABRİKALARA, ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERE, KALİTELİ, KALİFİYE TEKNİK; ve ZANAATKAR, ARA ELEMANLARI YETİŞTİRİLMİŞ OLUYOR.
BU MESLEKLER KONUSUNDAKİ SEÇİMİ OKULUN KOMİSYONU, HAYATA ve SAHAYA YÖNELİK OLARAK YAPACAK; ve EN AZ ON TEMEL MESLEK SEÇİMİ veya DAHA FAZLASINI YAPACAK ve BUNLARI PROGRAMA BU EĞİTİM SÜRESİ İÇERİSİNDE, ARA ELEMANLARI ve İŞYERİ SAHİBLERİNİ, YETİŞTİRMİŞ OLUYORUZ. “USTA”; Her öğrenciye kısa; fakat hayata dönük eğitim verilecek ve bu eğitimin sonunda mezunlar: Tornacı, tesfiyeci, motorcu, sobacı, oto elektrikçisi, kabortacı, terzi, nakışçı, dikişçi, hattat,  keresteci, kontrapilakçı, marangöz, oymacı, mobilyacı, tasarımcı, desinatör, BİLİŞİMCİ, BİLGİSAYAR TAMİRCİSİ, BİLGİSAYAR PROGRAMCISI, TASARIMCI, ... vb. mesleklerin USTASI olarak yetiştirilmiş olacaktır.

Burada alınan eğitimin birinci yılında, Bütün Meslekler, ‘Hayata Dönük Eğitim’ verilecektir.
Eğitimin ikinci ve üçüncü yılında, öğrenci tarafından tercih edilen, Mesleğin Eğitimi verilecektir.
Eğitimin her zaman önü açık olacak; ve bir bölümden başka bölüme geçişler, her zaman sınavla, yetenekle, bilgi ölçümü, kabiliyet ile olacaktır. Kabiliyete dayalı olarak ilgili komisyonlarca tam bir insiyatif kullanımı; veya isteğe bağlılık gibi, kıriterlerden biri; veya birkaçı kullanılabilecek; sınavlar aynı yıl içinde, altı dönemde,  zaman uzatımı, zaman kaybı olmadan sağlanacaktır.

İsteyenler, buradan şartları yerine getirmek kaydıyla, bir kaç bölümde birden, okuyabilecek ve isterlerse hemen hayata atılabilmeyi sağlayan diplomalarını alabileceklerdir. Bunlar, yine isterlerse, okullarından bir yüksek eğitime geçiş yapabilecekler; fakat bütün öğrenciler, bu temel eğitimi mutlaka alacaklardır. Yine bu eğitimde de sınırlama olmayıp, bir kaç dalda eğitim alabilme fırsatının önü, isteyen öğrenciler ve kabiliyetliler için her zaman açık tutulacaktır.
Öğrencilerin OKUMA, BİLGİ EDİNME, KAABİLİYETİNİ ve MAHARETİNİ GÖSTERME KONUSUNDAKİ ÖNÜ, HER ZAMAN AÇIK TUTULACAK, (öğrenmeyi, bilgi edinmeyi, öğrenciyi kısıtlayan engeller) hiç bir sınırlama olmaksızın ortadan kalldırılacaktır.

BÖYLECE, BÜTÜN VATANDAŞLARIMIZ SOSYAL GÜVENCE ALTINDA OLACAK, HİÇBİR GENCİMİZ, İŞSİZ KALMA KORKUSU DUYMADAN, KENDİNE, DEVLETİNE İÇİNDE YAŞADIĞI TOPLUMA GÜVENLE, GELECEĞE HUZUR İÇİNDE BAKARAK GİRECEKTİR.
Burasını bitirenlerden isteyenler MESLEKLERİNİ YAPACAKLAR, tahsillerine devam etmek isteyenler ise bir üst birim olan önlisans eğitimi (meslek Edindirme 2)’ ye geçişleri bir kaç dal, branş  veya dalların hepsi yazılarak okulun kuracağı bir komisyon tarafından sağlanacaktır. 
Örneğin: “A öğrencinin, kabiliyeti torna tesfiye, motor, demir işletmeciliği, metal ve döküm işletmecileri, tasarımcılık, bahçe ziraatı, et ve süt ürünleri, tarım ve bitki işletmeciliği; tasarımcılık, programcılık, robot yapımı, otokent programları, elektrik, elektronik, bilgisayar işltmeciliği…vb. konusunda yükseğine devam etmeye yeteneklidir.” şeklinde önerisi diplomaya yazılı olabileceği gibi; ilgili branşlar; veya bütün branşları yapmaya kabiliyetlidir. Şeklinde de tavsiyede bulunup, ellerine diplomaları teslim edilecektir.

Bunlara bu bölümlerden birini; veya bir kaçını bitirdiklerine dair diplomaları verilecektir.  Böylece bir kaç mesleği birden öğrenerek bu bölümlerden diploma alan gençlerin  iş bulamama, işsiz kalma gibi sıkıntısı ve korkusu olmayacak; işletmelerin hemen hepsi de ara ve teknik eleman bulamama sıkıntsından tamamen kurtulacaktır.

3) önlisans eğitimi (meslek Edindirme 2)
(5) İlkokul (5+ 3) =8 Ortaokul; (8 +3) =11 İlk Meslek (Lise) (11+2) =13 Orta Meslek (Önlisan); 13+3=16, Meslek Edindirme 2,    16+3=19
önlisans eğitimi (meslek Edindirme 2)’ ye Başlama Yaşı: 16
Eğitim süresi: (10+1+2=13) Yılın sonunda (Gencin ortalama yaşı tahminen 18-19-20-21’e gelmiş oluyor):
Spor Öğretmenliği, JUDO, KARATE, KUNG-FU, Taek Won-DO, ATLETİZM, FOTBOL, BASKETBOL, VOLEYBOL, Folklor Öğretmenliği (Halk Bilimi), Dinbilgisi Öğretmenliği ve Cami İmamları,  ilkokul Öğretmenliği, Astsubaylık, Polislik, Zabıtalık, Başkatiplik, Her Branş Hemşirelik, Ebelik, ilkyardım ve Acil Bakım Tekniksyenliği, Çevre Sağlığı, Rotgen, Laboratuar, Narkozcu, Sağlık Memurluğu, Diş Tekniksyenliği, Eczacılar, Dişçiler, Protezciler ...vb meslek sahipleri bu eğitim sonunda çıkacaktır.

‘Birinci Yıl, Bütün Meslekler, Hayata Dönük Eğitim’, ikinci yıl, seçilen mesleğin gerektirdiği  eğitim; ve seçilen İKİ, YABANCI DİL  yazabilecek ve konuşabilecek düzeyde öğretilecektir.    
Birinci Yıl Bütün Meslekler, istemeyenler için, arzu ettiği, tercih doğrultusunda, derslerden biri veya bir kaçını birlikte (sınırlama olmaksızın) ikinci sene ise, ayrıldıkları ve meslek sahibi olmak istedikleri dallar, konusundaki eğitimi alacaklardır. Yine bunda da sınırlama olmayıp başarı, zeka ve kabiliyet ölçüsünde bir kaç dalda birden eğitim alabilme fırsatının önü, her zaman açık tutulacaktır. Bu eğitimler aralıksız GECE ve GÜNDÜZ  sınırlama olmaksızın iklim ve mevsim özelliklerine bağlı olarak da ayarlamalar yapılarak günün her saatinde EĞİTİM yapılacaktır.
Bunlara, bu bölümlerden birini veya bir kaçını bitirdiklerine dair diplomaları verilecektir. 

BÖYLECE, BÜTÜN GENÇLERİMİZ, BİR KAÇ DALDA MESLEK SAHİBİ OLACAKTIR.
4) LİSANS EĞİTİMİ: 16+3=19                                                                    19+3=22
 İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5-6-7) Eğitim süresi: 13+2=15 Yılın sonunda (Gencin ortalama yaşı tahminen 20-21-22-23’ye gelmiş oluyor) Branj Öğretmenleri, Fizik, Kimyagerler, Biyologlar, Mühendisler, Avukatlar, Tarihçiler, Coğrafyacılar, Edebiyatçılar, Matematikçiler, Pisikoloğlar, Müftüler, Büyükşehir İmamları...vb bu eğitime devam edenler arasından yetişip hayata atılabileceklerdir.)
5) UZMANLIK EĞİTİMİ:  19+3=22                                                            22+3=25
İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5-6-7) Eğitim süresi: 15+2=17 Yılın sonunda (Gencin Ortalama yaşı tahminen 22-23-24-25’e gelmiş oluyor. Eğitimlerine devam edenler arasından, (Yüksek Mühendistler, Yüksek Kimyagerler, Yüksek İslâm Enstitüleri (Uzmanları) Yüksek Lisanslılar, (UZMANLAR KADROSU) ...vb bu eğitime devam edenler arasından yetişip hayata atılacaklardır.)
6) Doktora eğitimi 22+3=25                                                               25+3=28
İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5-6-7) Eğitim süresi: 17+2=19 Yılın sonunda (Gencin Ortalama yaşı tahminen 24-25-26-27’ye gelmiş oluyor. Eğitimlerine devam edenler arasından, GENÇ Doktoralı bir kesim ortaya çıkacaktır.  
7) DOÇENTLİK EĞİTİMİ:  25+3=28                                                          28+3=31
İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5-6-7) Eğitim süresi: 19+2=21 Yılın sonunda Gencin Ortalama yaşı tahminen 26-27-28-29-30’a gelmiş oluyor. Eğitimlerine devam edenler arasından, GENÇ DOÇENTLER kesimi ortaya çıkacaktır.
8) PROFESSÖRLÜK EĞİTİMİ: 28+3=31                                                    31+3=34
İLKÖĞRETİM Başlama Yaşı: (5-6-7) Eğitim süresi: 21+2=23 Yılın sonunda (Gencin Ortalama yaşı tahminen 28-29-30-31-32’ye gelmiş oluyor Eğitimlerine devam edenler arasından, GENÇ PROFESSÖRLER ortaya çıkacaktır. 
Bütün bu eğitimlerde unvanlara geçmede “ÖNLİSANS, LİSANS, YÜKSEK LİSANS, DOKTORA, DOÇENTLİK, PROFESSÖRLÜK” gibi unvanlar sınırlama, kısıtlama, zaman kaybı, zaman unsuruna bağlı, kısıtlamalar ve engellemeler olmadan, ZEKÂ, KABİLİYET, YETENEK, BİLGİLER, ÇALIŞMA SAHASINDA GÖSTERİLEN PERFORMANS, alan üzerinde yapılmış çalışmalar ÖLÇÜ OLARAK ALINACAĞINDAN SÜRESİ GELMEDEN, SÜRESİ DOLMADAN DA BİR ÜST ÜNVANLARA GEÇMEK” (Uzman, Doktor, Doçent, Profesör) olabilmek, olabilmenin yolu her zaman ve her şartta açık tutularak, ilgili kişinin talebiyle veya komisyon üyelerinin tavsiyesi ile bunun için hemen, anında oluşturulacak bir komisyon ile ünvanlar kazandırılmış, mesleğe geçiş sağlanmış, gerçekleştirilmiş, ilgili diploma verilmiş  olacaktır.

Ayrıca bilgili ve zeki gençlerin önü her zaman açık olacak, iki üç hatta daha fazla eğitim bölümlerine kaydolma, aynı anda bir çok okulda, dalda okuma fırsatı “devam mecburiyeti olmaksızın”, sınav verme gibi ...vb eğitimleri aynı anda yapabilecek, hiçbir süreyi, yılı ve sınav tarihlerini beklemeksizin; ve yaş sınırı olmaksızın  “mesleğin özelliğine bağlı olarak yazılı, sözlü, uygulamalı,” sınavlardan birine veya birkaçına tabi tutularak, sınav vererek unvanlara yükselme, yeni meslek, meslekler  edinebilme imkanının önü her zaman açık olacak ve bütün sınırlamalar, engeller kaldırılacaktır. Bahsedilen konularla ilgili yazılı talimatlar ve maddeler, yorumlar ve kanaatler yok ise ilgili KOMİSYON İNSİYATİF KULLANMADA TAMAMEN SERBEST OLACAKTIR.

İLK, ORTA, Temel Bilgiler,                              YIL:  5+3=  8        Ortaokul
LİSE, Meslek Edindirme (1),                             YIL:   8+3=11        Lise, İlk Meslek
önlisans eğitimi (meslek Edindirme 2),              YIL: 11+3=14       Orta Meslek
LİSANS EĞİTİMİ,                                             YIL: 14+3=17       Yüksek Meslek
UZMANLIK EĞİTİMİ,                                      YIL: 17+3=21       Uzman
Doktora eğitimi,                                                   YIL: 20+3=22       Doktor
DOÇENTLİK EĞİTİMİ,                                     YIL: 22+3=24       Doçent
PROFESSÖRLÜK EĞİTİMİ                               YIL: 24+3=26       Proffesör
Her kişiye istediği mesleklerinden birine atlayabilme; kariyer ve ünvan elde edebilme şansı ve imkanı her zaman ve şartta açık tutulacak, arzu ettiği mesleği yapabilme şansı tanınacaktır…
Bu hayata dönük eğitimin dışında, üniversitelerdeki fazladan olan yıl sayısı tamamen kaldırılacaktır. GENÇLİK YILLARI OLUMLU YÖNDE DEĞERLENDİRİLECEKTİR.
Örneğin: Diş Hekimliğinde 4 yıl liseden sonra 1 sene İngilizce hazırlık 5 yıl diş hekimliği (çok mantıksız ve akla aykırı bir durum) hangi bölümü olursa olsun altı ayda diş tekniksyeni yetiştiren kurslar var. Bunların hepsi de Diş Tekniksyeni oluyor ve her diş hekiminin yanında da fevkalâde çalışıp para kazanabiliyorlar. Peki o zaman Diş Doktoru olması için bir gencimizi, niçin 1+5= 6 yıl okutuyoruz?!. Gençlerin heba olan enerjilerine ve yıllarına yazık değil mi?.. Verilen emeğe, heder olan en verimli yıllara ve kaybolan gençliklerine yazık mı?!..

Bunlar branşlaşırken de birinci yıl genel dersler, bölümlerin bütün dersleri, ikinci yıl seçilen branşla ilgili dersler ve uygulamalar verilerek (Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi, Endodonti, Ortodonti Pedodonti, Periodontoloji, Protetik Diş Tedavisi) üniversitelerimizde gençlere bu kadar uzun tahsil yaptırma yerine, iki üç yıllık Meslek Edindirme, Enstitüler,  dört yıllık Akademiler, Üniversite ve Fakültelerle hayata hazır hale getirilmelidir. Dört yıllın dışında, buralarda ise sadece ünvanları UZMAN, DOKTOR, DOÇENT, PROFFESÖR, ORDÜNARYÜS PROFFESÖR ÜNVANLI KİŞİLER ÇIKABİLECEKTİR.

Her branş için angarya eğitime bir son verilecektir. 
Okullardan daha fazla mevcutlu Dershaneler, beklemeksizin Özel Okul olmalı; ve bunlar, okul gibi uygun ortamlara dönüştürülmeli. Devlet çok kısa zamanda bunlara çok cazip TEŞVİK ve HİBE kredilerle OKULLAŞMAYI desteklemelidir. 
öğrencilerinin öğretmeni seçme öğretmenini değiştirme HAK ve ÖZGÜRLÜĞÜ olduğu sisteme geçilmelidir.

Sadece din eğitimi veren, okullar olmalı. Ayrıca TEMEL EĞİTİMDE Dini İslâm olanlar için, İslâm Dini MECBURÎ DERS olarak okutulmalı, diğer din mensupları ise tercihettikleri dinde eğitim görebilme hakkına sahip olmalı;  TEMEL İSLÂMÎ BİLGİLER TAM OLARAK öğretilmelidir. 
DİN EĞİTİMİNDE: İnsanı ve Aklı hesaba katmayan hiçbir din eğitimi verilmemeli, Kuran’ın zorlaştırıcı değil, kolaylaştırıcı, Hurafe değil AKIL dini olduğu öğretilerek: Onlara Allah ve din sevgisi benimsetilecektir. Haramı helâli, Hakk’ı batılı, faydalı ve zararlıyı, doğruyu yanlışı, adaleti, zulmü, ölümü ve ölüm ötesinde hesaba çekilme şuur ve inancını, iyiyi, doğruyu, güzeli, güzelliklerden zevk almasını, güzel bakmasını, güzel görmesini, güzellik sevgisini, güzelliğe değer vermesini, sevgi, hoşgörü ve sabrı bilen nesiller yetiştirecektir.

Çirkinliğin, bayağılığın, iğrençliğin, alçaklığın, kötü olduğunu öğrenmek zorundayız. ZERRE KADAR İYİLİK ve KÖTÜLÜĞÜN BİR GÜN KARŞILARINA ÇIKABİLECEĞİNİ ÖĞRETMELİYİZ.
MİLLETİMİZİN NECİP BİR MİLLET OLDUĞUNU, DÜNYAYA GELİŞ GAYEMİZİ, BU DÜNYADAKİ GÖREVLERİMİZİ, ONLARA BİRER YAŞANMASI GEREKEN HAYAT TARZI  ve  BİRER İDEAL OLARAK AKTARMALIYIZ. BUNDAN SONRA HUZUR ve GÜVEN TOPLUMU OLARAK, BARIŞ ve SÜKUNET İÇERİSİNDE  YAŞAMAYA BAŞLAYACAĞIZ..
Bu eğitimlerin hiç birinde yaş sınırlaması olmayıp, her yaştaki kişiye eğitim hizmeti açık tutulacaktır. Mesleğe başlayanlar için AHİLİK Teşkilatı gibi her mesleğin bir Meslek Kuruluşu olacak, mesleğe başlayanların kaydı buralarda tutulacak ve bu mesleğin mensubu buranın tabii bir üyesi olacaktır. 

Böylece meslek mensuplarının, meslek hatalarının cezası, meslekten men etme, diplomaların ellerinden alınması gibi hususları bu işi yapan, meslek kuruluşu gerçekleştirecektir. Böylece hiç bir meslek erbabı ve hiç bir vatandaş mağdur olmayacaktır. Suçlu bulunanlar da ilgili meslek kuruluşları tarafından mesleğe bir daha geri dönmemek üzere (durumuna ve hatanın özelliğine bağlı) mesleklerinden men edilebilecektir. Böylece konuyla ilgili bilgisi olmadığı halde ilgisiz kişilerin meslek mensuplarına, haksız ve usulsüz olarak ceza önermesinin de önüne geçilmiş olacaktır.
GENÇLERİMİZİN GAYESİ ve TOPYEKÜN İDEALİMİZ ŞÖYLE OLACAKTIR:

İLÂHİ KELİMETULLAHI, yeryüzünde hakim kIlmak GEREKLİLİĞİNE;   
Kendilerini  Allah’ın yeryüzündeki halifesi olarak görmesine;  
Dünyanın yer küresinin (“Küree-i arz), bir İNSANA YETMEYECEK KADAR dar olduğuna;
yedİ İklim ve diğer toprakların, TEK SAHİBİ OLDUĞUNA; 
Allah’ın İYİ İNSANA ve İNSANLIĞA, ÜMMETİNE yardım ETTİĞİNE İNANMAK,
ATALARIMIZ GİBİ, Yeryüzünün İDARESİNİN KENDİLERİNE ALLAH TARAFINDAN VERİLDİĞİNE İNANMAK.
YÜKSEK İDEAL: “DAHA DENİZ, DAHA IRMAK, GÖK ÇADIRIMIZ GÜNEŞ MIZRAĞIMIZ OLMALI” DİYECEK KADAR CESUR ve İDEALİST;
Dünyanın Tek bir Hakana yetmeyecek kadar dar olduğuna ve bunu her hareketiyle İspat eden ÜLKÜ ERLERİ OLARAK YETİŞECEKLERİNE İNANDIRMAK…

DÜNYA KARDEŞLİĞİNİ KENDİSİNE BİR FELSEFE YAPMIŞ İNSAN ODAKLI ŞAHISLAR OLARAK YETİŞMELERİ TEMİN EDİLECEKTİR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Translate